Motor komplett és egyedi szűrők

SEPAR 2000

SEPAR 2000

Az IMEX Filtertechnika Kft. szakemberei tisztában vannak vele: a SEPAR 2000 szűrőkészülék nagy biztonságot jelent az üzemanyagellátó-rendszer számára, s jelentősen hozzájárul az üzemeltetési költségek csökkentéséhez és a környezet védelméhez.
A SEPAR 2000 egy mechanikus vízleválasztással és szűrőbetéttel kialakított gázolajszűrő-készülék. A H és HZ jellel ellátott típusok elektromos fűtéssel készülnek.  A fűtés teljesen automatikusan működik.

A SEPAR 2000 előnyei:

  • a nem kötött víz nagy fokú kiválasztása,
  • hosszú élettartamú, magas hatékonyságú szűrőbetét,
  • kompakt forma,
  • egyszerű szerelhetőség,
  • nagy fűtési teljesítmény automatikus szabályozással,
  • az indítási problémák megakadályozása nagy hidegben,
  • a motor hatékony védelme.

A SEPAR 2000 ismertetőjelei:

  • szállítható 1 l/min-tól 260 l/min-ig terjedő áteresztőképességgel. Ezzel az 5-10.000 kW-os teljesítmény-tartomány lefedhető
  • kompakt forma, a különböző csatlakozási lehetőségek egyszerű szerelést tesznek lehetővé
  • az üzemanyagban lévő víz hatékony leválasztása (a TÜV vizsgálata szerint víz nem mutatható ki a készülék után)
  • az ún. visszaöblítésen keresztül a szűrőbetét élettartama jelentősen megnő
  • a SEPAR 2000 védi az adagolót és a motort
  • a SEPAR 2000 karbantartási igénye minimális

A fűthető és fűtetlen kivitelű SEPAR 2000 alkalmazhatósága:

  • közúti járművek, mint tehergépkocsik, autóbuszok, kommunális járművek és gépek stb.
  • telepített motorok, mint áramfejlesztők, szivattyúk, kompresszorok stb.
  • építőipari és mezőgazdasági gépek, mobil kompresszorok, villástargoncák stb.
  • bányagépek
  • hajó- és mozdonymotorok
  • egyedi változatok különleges alkalmazási területekre

SEPAR 2000 benzinüzemű motorok számára

Benzinmotorok számára egyedi változatok szállíthatók.

A fűthető és fűtetlen kivitelű SEPAR 2000 működése

A leválasztási- és tisztítási folyamat egy olyan szabadalmaztatott rendszer szerint zajlik, amely az összes típusnál azonos. A SEPAR 2000 az üzemanyagrendszer szívóágába, a tartály és a tápszivattyú közé kerül beépítésre. Az üzemanyag a két bemeneti nyílás egyikén át kerül a készülékbe, a nem használt bemenet zárva marad.

1. lépcső
A bemeneti nyílás felől áramló üzemanyag a belső terelőszárnyakon keresztül intenzív forgó mozgásba kerül.

2. lépcső
A keletkező centrifugális erő hatására a vízcseppek és a nehezebb szennyezőanyag-részecskék az ülepítőpohár aljára kerülnek és ott összegyűlnek.

3. lépcső
A külső terelőszárnyakon a kis vízcseppek és a finom szilárd részecskék gyűlnek össze. Ezek az összegyűlt kis részecskék először egymáshoz tapadnak, majd lesüllyednek a pohár aljára a többi részecskéhez.

4. lépcső
Az üzemanyag felemelkedik a szűrőbetéthez, ahol a megnövekedett keresztmetszet hatására a gázolaj "megnyugszik", és így a legkisebb cseppek és részecskék is kiválasztódnak.
 

Ez a négy lépcső a víz és a szennyezőanyagok nagy részének leválasztását és a pohár aljában történő összegyűjtését eredményezi. Így a szűrőbetét élettartama jelentősen megnő.

5. lépcső
Az üzemanyag átáramlik a cserélhető szűrőbetéten. Az egyedi szűrőanyag a még meglévő szabad víz és szennyezőanyagok teljes kiválasztását teszi lehetővé. A szűrőbetét különböző finomságú változatokban létezik. A megtisztított üzemanyag két lehetséges úton távozhat a tápszivattyú irányába. A nem használatos nyílás zárva marad.

Az elektromos fűtés működése

A fűtőtest a beáramló-centrifugán helyezkedik el. A centrifuga átmelegedésével adott egy nagy és hatékony fűtőfelület a szűrő belépő oldalán. Jelentősen nő továbbá a fűtőfelület az által, hogy a fűtőtest mélyen az ülepítőpohárba nyúlik. Minden adott tehát a hideg üzemanyag gyors felmelegítéséhez. Mind a jégkristályok, mind a hozzájuk tapadt parafin-részecskék gyorsan elolvadnak, így a belőlük keletkező vízcseppeket a szűrő már könnyen ki tudja választani. A parafin így nem tömítheti el az üzemanyagszűrőt.
A beépített termosztát az üzemanyag hőmérsékletét teljesen automatikusan +5 °C és +10 °C között tartja. Működését egy, a kapcsolón elhelyezett ellenőrzőlámpa jelzi.

Üzemzavar elleni védelem:

  • a relé áramellátásába iktatott rendszerbiztosítékkal ill.
  • a szűrőházba épített olvadóbizosítékkal üzemzavar esetén megakadályozható az üzemanyag túlmelegedése.

A Separ 2000 fűtőszállal ellátott változatai 12 ill. 24 V-os kivitelben készülnek. Mindkét feszültségű változat számára szállítható egy ún. "HZ"-változat, amely időrelével készül. Az időrelé a motor indítása előtt az előmelegítés műveletét szakítja meg 3 perc elteltével. Ezáltal az akkumulátor túlzott igénybevételét lehet elkerülni.

A Separ 2000 használatával a hideg időben jelentkező gázolaj-problémák elfelejthetők!

Vizsgálatok és engedélyek

  • Rheinisch-Westfälischer TÜV
  • Germanischer Lloyd Type Approval Certificat
  • Kraftfahrt-Bundesamt Flensburg
  • Lloyd Type Approval Certificate
  • German Technical Department for Army Ship and Marine Weapons
  • Bureau Veritas Type Approval Certificate
  • RINA

A Separ 2000 beépítése:

  • a Separ 2000-et alapvetően az üzemanyag-ellátó rendszer szívóágába kell beépíteni, mindig a tartály és az üzemanyag-tápszivattyú közé.
  • a szívóágba épített összes egyéb szűrőt el kell távolítani.
  • keressünk egy könnyen hozzáférhető helyet közel a tápszivattyúhoz, ahol a szűrőn a szűrőcserét probléma nélkül el lehet végezni.
  • amennyiben a szűrő bemeneti nyílása mélyebben fekszik a tartálynál, ott egy zárócsapot kell beépíteni a teljes keresztmetszetre vetítve, megakadályozva ezzel nyitott szűrőnél az üzemanyag elfolyását.
  • ügyeljünk arra, hogy a vezeték keresztmetszete ne csökkenjen le a szűrő beépítésekor, s lehetőleg kerüljük a 90°-os könyökök alkalmazását is, mert ezek túlzottan nagy ellenálláshoz vezethetnek.
  • a pontos beépítési útmutató minden Separ 2000-es készülék csomagolásában megtalálható.

A Separ 2000 karbantartása:

  • állítsuk le a motort!
  • csavarjuk ki a lélegeztető-csavart a szűrő fedelén! Nyissuk ki a leeresztőcsapot, eresszük le a kiválasztott szennyeződést és vizet, majd zárjuk a csapot!
  • a szűrőbetét felett található tiszta üzemanyag visszaáramlik a szűrőbetéten és átöblíti azt!
  • csavarjuk vissza a lélegeztető-csavart és töltsük fel a készüléket tiszta üzemanyaggal!
  • légtelenítsük az üzemanyagrendszert!
  • indítsuk el a motort!
  • amennyiben a motor teljesítménye elmarad a megszokottól, úgy cseréljük ki a szűrőbetétet!
  • a szűrőbetétet legalább évente egyszer cseréljük ki!

Figyelem: Az átlátszó műanyag ülepítőpohár tisztításához csak tiszta gázolajat használjunk!


Online Ajánlatkérés

Kérje ajánlatunkat online.
Gyors és egyszerű.