(betétek, csavarpatronok, vezetékbe építhető szűrők)
Cégünk kínálatában csaknem minden gyakori szűrőbetét (cartridge) és felcsavarható, fémházas szűrőpatron (spin-on) megtalálható.
Kialakításuk, szűrőanyaguk, nyomástűrő képességük, szűrőfelületük, szennyezőanyag felvevő képességük mind-mind különböző lehet.
A legtöbb motorolajszűrő rendelkezik egy ún. by-pass, másnéven megkerülőszeleppel. Ez a szelep automatikusan nyílik a szűrő eltömődésekor, amikor is a szükséges olajmennyiség már nem képes a szűrőn átjutni. A szelep kinyitása után szűretlen olaj áramlik a motorba, ezért nagyon fontos, hogy a szűrő megfelelő koszfelvevő-képességgel rendelkezzen, s a megkerülőszelep két olajcsere közt lehetőleg ne nyisson ki.
A kenési helyekre csak a káros frakciótól mentes olaj kerülhet!
A szűrők fent említett tulajdonsága különbözteti meg a jó szűrőt a gyenge minőségű szűrőtől. Egy elegendő szűrőfelülettel, ezáltal nagy koszfelvevőképességgel rendelkező szűrő megkerülőszelepe két olajcsere közt nem nyit ki, legyen szó fémházas csavarpatronról vagy szűrőbetétről.
Donaldson, MANN+Hummel és HIFI kenőolajszűrőket forgalmazunk.
Bizonyos alkalmazási területen a motorgyártók mellékáramkörű szűrőt használnak a motorolaj különösen finom szűrésére. Mint a szűrő neve is jelzi, ezek a szűrők mellékáramkörben kerülnek beépítésre, s a szivattyú által szállított olaj kis részét szűrik igen hatékonyan. A mellékáramkörű szűrők nem rendelkeznek megkerülő szeleppel, miután a főszűrőn keresztül az olaj áramlása szűrten vagy szűretlenül, de állandóan biztosított. A mellékáramkörű szűrők képesek a motorolaj élettartamát meghosszabbítani, amelynek elsősorban a magas porkoncentrációjú környezetben dolgozó motoroknál van igen nagy jelentősége. A mellékáramkörű szűréshez hasonlóan a főáramkörű szűrők tehermentesítését egy olajcentrifuga használatával is megoldhatjuk. az olajcentrifugák elsősorban az olajban megtalálható koromrészecskék kiválasztását segítik elő.
Ezek az eszközök, az adott alkalmazás ismeretében utólag is felszerelhetők.